In domeniul auto, concernul Bosch este cel mai mare furnizor de piese si sisteme integrate pentru industria globala, cu vanzari anuale ce depasesc 41 miliarde de euro, un mamut chiar si in lumea gigantilor auto. In general, cu cat o companie devine mai mare si mai complexa organizatoric, cu atat procesul decizional incetineste, pana hotarea finala urca la etajul potrivit aprobarii si coboara la nivelul de executie.
Cu toate acestea, in perioada tumultuoasa a tranzitiei spre electromobilitate, startup-uri dinamice si vesnic grabite dau tonul si echipa de la Bosch se vede obligata sa accelereze ritmul, sa se adapteze cerintelor noilor clienti.
Un exemplu reprezentativ este uimirea cu care fondatorii firmei Byton, cu totii veniti din industria chineza de produse electronice, IT si servicii, au reactionat, cand specialistii germani, angajati sa conduca destinele proiectelor de automobile electrice, au marturisit ca in industria auto un proiect radical nou, cum sunt automobilele electrice, dureaza intre cinci si sapte ani.
„Directia clara din partea investitorilor chinezi a fost accelerati !” marturiseste Dirk Abendroth, care dupa 12 ani cu BMW, unde a fost responsabil cu dezvoltarea motoarelor electrice pentru programele BMWi, a preluat conducerea tehnica pentru proiectele Byton, impreuna cu fostul vicepresedinte pentru engineering de la BMW, Carsten Breitfeld, care a devenit CEO la Byton.
Pentru a injumatati timpul de dezvoltare, solutia cea mai frecvent utilizata consta in refolosirea unor sisteme aflate in productie sau trecute de faza de validare, puse la dispozitie de marii furnizori globali. Un punct de vedere interesant, comun pentru Bosch si Byton, este ca motorul electric si electronica nu vor fi puncte de interes pentru clienti, cata vreme performantele dinamice si eficienta sunt asigurate.
Era firesc ca, in dorinta de a dispune de un sistem propulsor performant si matur, echipa germana de la Byton sa apeleze la expertiza Bosch, cu care colaborasera in numeroase proiecte anterioare. Pozitia de lider in electromobilitate, la care concureaza Bosch, se bazeaza pe investitii de peste 400 milioane de euro pe an, in ultimii opt ani, pentru motoare electrice, electronica de putere, managementul acumulatorilor si solutia integrata denumita eAxle.
Colaborarea cu startup-uri din China (Byton, Nio) si Europa (eGO Mobile) a determinat firma Bosch sa reorganizeze filiala responsabila de grupuri propulsoare si sa accelereze procesul decizional si operational, pentru a tine pasul cu dorinta de fi primii pe piata automobilelor electrice, una extrem de aglomerata, cu zeci de competitori noi, pe langa marii producatori traditionali globali.
Este o lectie importanta, pe care cu siguranta Dirk Abendroth o va lua cu el la cel de al doilea furnizor mondial din industria auto, firma Continental, al carei CTO (chief technology officer) va deveni de la inceputul anului 2019.d
Sursa: Automotive News Europe
db