Experiente electromobilistice cu Tesla Model 3 si Hyundai Ioniq
09.12.2018
        
Distribuie acest articol!   

Poate va mai amintiti de un episod din seria noastra de „experiente electromobilistice”, care descria receptia si primul drum cu Tesla Model 3. Cu siguranta sunteti la curent cu „aventurile lui Ionica”, cum a fost denumit cu simpatie raportul saptamanal despre testul de lunga durata pe care il efectuam cu un Hyundai Ioniq, in cadrul proiectului de educarea electromobilistica impreuna cu partenerii Casa Auto Timisoara, Porsib Sibiu si Inspiroline.

Pe parcursul ultimei saptamani am cules cateva imagini noi cu Tesla la prima incarcare rapida in reteaua SuperCharger, care a fost o experienta dubla. Pe de o parte simplitatea operarii si comoditatea pentru utilizator este remarcabila.

Amplasata in parcarea unui mare magazin, care iti poate ocupa cu usurinta o ora cu cumparaturile si mai ales cu coada de la caserie, SuperCharger-ul functioneaza fara cartela. Pur si simplu “pompa de electroni” comunica cu automobilul, il recunoaste, il incarca pana la limita prestabilita cu curent si extrage din cardul bancar, inregistrat pe contul clientului, suma echivalenta.

Aspectul dezamagitor a fost puterea de incarcare de 20 kW, desi la cele 10 puncte de incarcare erau  doua automobile Tesla. Poate a fost ghinionul incepatorului… Vom reveni.

Sursa: Meteoblue

Intre timp, Ioniq-ul este la Sibiu, unde temperaturile s-au mai domolit, si acumuleaza kilometri in naveta de zi cu zi si in test drive-uri oferite gratuit celor interesati, nu prea multi la numar in aceste zile, cand prioritatile sunt Sarbatorile de iarna.

Asa cum facem de un timp, concluzia in cifre a saptamanii de teste la Sibiu este 557 km cu 65,2 lei, consum mediu de 18,4 kWh/100 km.

db

Distribuie acest articol!