In cadrul programului german de cercetare FastCharge, unde sunt asociati, Porsche si BMW anunta ca au testat cu succes doua statii de incarcare rapida pentru automobilele electrice, Puterea statiilor testate poate ajunge pana la 450 kW, in conditiile in care statiile actuale pot furniza 120 kW.
Un prototip Porsche cu look de Panamera, asemanator cu viitorul Cayenne coupé, dotat cu o baterie de 90 kWh si un sistem de racire conceput special pentru acest model, a putut fi incarcat cu o energie de peste 400 kW. Porche a anuntat ca statia experimentala ofera o autonomie de 100 km dupa numai 3 minute de incarcare a bateriei. Pentru un BMW i3 echipat cu o baterie speciala de 57 kWh, incarcarea acesteia de la 10 la 80% a durat 15 minute.
Conexiunea dintre statie si masina se face printr-un sistem de incarcare combinat de tip 2 – CCS2, format adoptat de majoritatea constructorilor de automobile din Europa. Sistemul este compatibil cu vehiculele echipate cu propulsor electric care au nevoie de curent intre 400 si 800 V. O astfel de statie experimentala a fost instalata in Germania, pe autostrada A8, intre Ulm si Augsburg, si este gratuita.