Autovehiculele electrice si hibride au reprezentat 6% din productia globala in anul 2018

10 ianuarie 2019



Anul 2018 a ramas in urma cu doar 10 zile si statisticienii compileaza de zor numerele de productie si cele de vanzare, stocurile ramase si numarul autovehiculelor produse anul trecut care vor urma sa ajunga la clientii din intreaga lume cat de curand, pentru a determina pulsul si starea sanatatii industriei auto.

Cu un total de aproape 95 milioane de autovehicule produse, anul 2018 are doua jumatati cat se poate de diferite. Cu 48,4 milioane de unitati produse in prima jumatate, reprezentand o crestere de 2,1% fata de aceeasi perioada a anului 2017, anul a inceput foarte bine. A doua jumatate arata insa cu totul altfel, cele 46,3 milioane de autovehicule produse reprezentand o scadere de 3,1% fata de aceeasi perioada a anului 2017.

Si analiza regionala arata cat se poate de diferit. In timp ce in America de Nord si Sud productia a inregistrat o crestere modesta de 0,5%, zona Asia Pacific a scazut cu 0,5%, iar productia europeana a scazut cu 1,3%.

Asemanator a fost si destinul marilor producatori, dintre care Ford a inregistrat cel mai mare declin al productiei, cu un minus de 9% fata de anul 2017, urmat de grupul PSA, care a inregistrat o scadere de 7,4% fata de 2017.

Statistica productiei pe segmente, arata o scadere de la 45% in 2017, la 43% in 2018 pentru automobile, in timp ce preferinta clientilor pentru SUV-uri a dus la o crestere a segmentului de la 32% la 35%.

Din punctul nostru de vedere, ca sustinatori ai electromobilitatii individuale globale, cea mai interesanta statistica este cea pe categorii de combustibili. Aflam din datele IHS ca ponderea autovehiculelor conventionale, alimentate cu benzina si motorina, a scazut cu 1,5%, de la 95,5% al totalului produs in 2017, la 94% in 2018.

Prognoza IHS prevede ca aceasta categorie va scadea in continuare in 2019 pana la 91,3% din productia mondiala, facand loc pentru o crestere substantiala a autovehiculelor NEV (new energy vehicle), odata cu intrarea in vigoare a cotei de minim 10% din vanzarile de autovehicule noi impusa de China.

Sursa: IHS Automotive Light Vehicle Production Forecasts