Piedicile in calea electrificarii, vazute de Hakan Samuelsson, CEO Volvo

5 ianuarie 2019



De o perioada buna de timp, echipa care conduce destinele firmei Volvo, constructor care face parte din grupul Geely, transmite un mesaj consistent despre electrificarea intregii game de produse.

Intr-un recent interviu acordat de Hakan Samuelsson, CEO Volvo, numit “Personalitatea mondiala auto a anului” (World car person of the year), acesta transmite increderea sa privind cresterea vanzarilor, chiar daca piata americana si europeana stagneaza, iar cea din China este in scadere, dupa mai bine de 30 de ani de crestere continua.

Avantajul competitiv, in viziunea liderului Volvo, este dimensiunea mica a firmei, care se poate adapta mai usor la schimbarile geopolitice. Exemplul folosit pentru a intari aceasta afirmatie, este legat de intentia de a produce sedanul S90 in China, pentru export in SUA.

Odata cu introducerea unor taxe de import in SUA, de 27,5%, acest plan de afaceri nu mai era realist, dar Volvo a decis sa produca modelul S90 in SUA, cu tot impactul major al investitiilor de lansare pentru o noua unitate de productie.

In planul electrificarii gamei de produse, Hakan Samuelsson declara ca in prezent 15% din vanzari sunt realizate cu modele plug-in hibrid si ca in 2020 se vor livra primele modele Volvo 100% electrice.

Privind la intentia de a produce 50% din modele in varianta pur electrica pana in 2025, CEO-ul Volvo trage un serios semnal de alarma cu privire la capacitatea de productie a acumulatorilor.

“Astazi este o adevarata batalie sa iti asiguri furnizori pentru acumulatori, fiindca toata lumea declara ca va produce automobile electrice”, afirma Hakan Samuelsson, continuand: “Ai nevoie de partenariate puternice si de investii considerabile, pentru a-ti asigura acumulatorii necesari pana in 2025. Vor fi necesare noi fabrici de acumulatori in Asia, Europa si SUA”.

Cat de diferita este aceasta opinie de cele care incearca permanent sa prezinte electrificarea ca pe un moft trecator, afirmand ca deja exista supracapacitate pentru productia de acumulatori!

In urmatorii cinci ani, extrem de interesanti pentru industria auto globala, vom afla cine a avut dreptate. Noi inclinam sa mergem pe mana lui Hakan Samuelsson, mai ales dupa ce am urmarit evolutia modelului Polestar 1 si am vazut primele imagini “teaser” pentru modelul Polestar 2, conceput ca un concurent direct pentru Tesla Model 3.

db