A trecut ceva timp din noul an pana cand cifrele de inmatriculare pentru automobile electrice si plug-in hibride din 2018 au fost publicate in toate tarile europene si analistii de la EV sales au compilat statisticile.
Tabloul european este imbucurator, cu o crestere de 40% fata de anul 2017 si o orientare in numar tot mai mare a cumparatorilor spre automobile 100% electrice, pe masura ce acumulatorii asigura o autonomie mai mare.
Topul primelor zece modele din Europa are cateva aparitii noi fata de anul 2017, pe care le-am semnalat si testat pe parcursul anului 2018: Hyundai Ioniq (locul 7), Kia Soul (locul 9) si Jaguar i-Pace (Locul 10).
Locul 1 si 2 schimba ordinea celor doua modele produse de Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi, 2018 dand castig de cauza eternului castigator global Nissan Leaf.
Privind comparativ top 5 al vanzarilor din Europa cu celelalte doua piete majore pentru automobile electrice, China si SUA, anticipam un an 2019 foarte interesant, in care cele 3.000 de Tesla Model 3 trimise SAPTAMANAL din California spre Europa si China, vor avea un impact major in vanzarile globale.
De altfel, niciun alt model electric nu a atins in 2018 popularitatea celui mai mic model Tesla, care cu 139.513 exemplare vandute (doar in SUA!) intr-un singur an, este de departe cel mai bine vandut automobil electric din 2018, in lume.
In plus fata de Tesla Model 3, pe piata europeana vor aparea in 2019 produsele pemium ale producatorilor germani, dar Brexit va invalui in nesiguranta productia si livrarile pentru modele asamblate in Marea Britanie (Nissan Leaf si Jaguar i-Pace).
Sursa: EV Sales
db