Cu o crestere cu putin sub 1% fata de anul anterior si cu un total de 10,83 milioane de unitati vandute, Grupul Volkswagen (VAG), cu nenumaratele sale marci, a stabilit un nou record in industria auto.
Desi parea cel mai putin pregatit pentru noua procedura europeana armonizata de masurare a emisiilor in (WLTP) si in ciuda numeroaselor si misterioaselor incertitudini politice si economice, VAG a dovedit inca o data ca este cel mai mare si mai puternic grup auto din lume.
Pe continentul de origine, grupul a livrat 4,38 milioane de vehicule in 2018, adica cu 1,2% in plus fata de 2017. In SUA au fost livrate 638.300 unitati (+2,1%), in timp ce in America de Sud vanzarile au crescut cu 13,1% sau cu 590.000 unitati. Regiunea Asia Pacific a fost totusi piata pe care grupul a inregistrat cele mai bune rezultate, cu un total de 4,55 milioane de masini vandute. Aceasta cifra este superioara cu 0,9% fata de 2017.
Toate marcile pe care le detine VAG au contribuit la succesul grupului, cu exceptia Audi, care a inregistrat o scadere de 3,5% (1.878.100 unitati). Volkswagen a crescut cu 0,2% (6.230.300), Skoda cu 4,4 % (1.200.500), SEAT cu 10 % (468.400) si Porsche 4 % (246.400). Divizia de vehicule utilitare, formata din brandurile MAN si Scania, a vandut in total 704.600 unitati.
„Chiar daca stabilirea de noi recorduri nu mai este obiectivul nostru principal, suntem foarte incantati de aceste rezultate remarcabile”, a declarat Christian Dahlheim, responsabilul de vanzari de la VAG. „Acest nou record de vanzari a putut fi atins gratie combinatiei dintre produsele exceptionale si gradul de incredere ridicat pe care ni-l acorda clientii nostri. Asteptam si cifrele de vanzari de la Toyota si de la Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi, inainte de a declara cu certitudine cine dintre cei trei poate fi numit rege”.