Primele imagini cu BMW i iNEXT

6 februarie 2019



Pentru BMW, iNEXT este noua vitrina tehnologica, versiunea de serie a acestui model fiind programata sa apara la orizontul anului 2021. Pentru a indulci asteptarea fanilor, constructorul bavarez a dat publicitatii cateva informatii despre prototip, insotite de primele imagini cu acesta. Camuflat, desigur!

Centrul de teste de iarna al BMW Group de la Arjeplog (Suedia) gazduieste pentru prima data un automobil BMW iNEXT complet functional. Testele efectuate servesc pentru optimizarea, examinarea si armonizarea tuturor componentelor trenului de rulare, sasiului si suspensiei in conditii extreme de clima si drum. De asemenea, combina cele mai noi dezvoltari din domeniile condusului autonom si conectivitatii inteligente, oferind pasagerilor moduri complet noi de a experimenta condusul.

Versiunea de serie a BMW iNEXT va fi produsa la uzina BMW din Dingolfing cu incepere din 2021. Noul avanpost tehnologic al BMW Group integreaza principalele teme viitoare ale condusului autonom, conectivitatii, electrificarii si serviciilor (ACES).

BMW iNEXT, sub forma unui Sports Activity Vehicle (SAV) modern, intruchipeaza interpretarea de pionierat a placerii condusului specifica marcii – cu propulsie pur electrica, sistem inteligent de tractiune integrala si tehnologie a suspensiei special dezvoltata. Acum, aceste componente sunt testate pentru prima data impreuna, in conditii de iarna si in lumea reala la Cercul Arctic.

Testele cu BMW iNEXT camuflat sunt realizate pe drumuri acoperite cu zapada si pe lacuri inghetate, marcate de temperaturile scazute si conditii de aderenta scazuta. Frigul reprezinta o provocare, mai presus de orice, pentru motorul electric, bateria de inalta tensiune si sistemul de management al temperaturii de pe BMW iNEXT. Sistemele de transmisie a puterii si reglare a suspensiei sunt testate si ele mult dincolo de ceea ce este standard in conditiile de trafic cotidian.

Sistemul de directie si franare este reglat si el in aceste conditii. Asemenea performantei de decelerare a franelor, recuperarea energiei la “coasting” trebuie adaptata cu precizie la fiecare situatie de condus. Pistele din jurul Arjeplog ofera terenul de teste ideal pentru aceste verificari.

Sursa: comunicat de presa BMW