Hyundai Ioniq, dupa 20 de saptamani de serviciu impecabil

23 februarie 2019



Din 21 septembrie, cand am preluat de la Casa Auto Timisoara primul automobil electric pentru proiectul de educare prin test drive 24auto.ro – electromobilitate, “Ionica” a parcurs peste 7.600 kilometri, in primele cinci saptamani la Timisoara si in urmatoarele 15 la Sibiu.

Alegerea Sibiului ca ”loc de joaca” pentru iarna s-a dovedit foarte potrivita pentru a intelege limitele utilizarii unui automobil electric in climat rece, temperaturile coborate din aceasta iarna muscand serios din autonomia teoretica. In plus, sprijinul echipei de la Porsib este de nepretuit pentru colectarea zilnica a informatiilor de consum, autonomie si organizarea probelor de drum cu cei interesati.

Utilizat zilnic pentru naveta intre Sibiu si Cisnadie si probe test drive-uri in teren denivelat, cu caldura reglata la respectabile 22 grade Celsius, Ioniq-ul a consumat intre 17 si 20 kWh /100 km, cu o singura exceptie, in saptamana 14, cand consumul a atins un record de 24,6 kwh/100 km, datorita temperaturilor foarte coborate din acea perioada.

Socoteala de acasa nu se potriveste intotdeauna cu cea din targ… Costul curentului, calculat pe baza consumului teoretic (11,5 kWh/100 km) din cartea tehnica, a fost in realitate aproape dublu pe perioada de iarna la Sibiu

In termeni mai usor de inteles, o suta de kilometri de parcursi cu Hyundai Ioniq in oras, iarna, a costat in aceasta perioada intre 10 si 12 lei, consumul maxim fiind 15,60 lei, valori calculate cu pretul curentului facturat la Porsib 0,63 lei /kWh, unde s-au efectuat majoritatea incarcarilor, de la o priza obisnuita de uz casnic de 220V.

“Ionica” ramane la fel de indragit pentru functia de preincalzire, pornirea la drum iarna cu masina calda si toate geamurile dezghetate fiind un plus pentru siguranta si confortul diminetilor geroase din Sibiu.

De la participantii la probele de drum oferite de echipa Porsib am primit comentarii pozitive, de cele mai multe ori accentuand linistea, cursivitatea, acceleratia lina si mai ales usurinta adaptarii cu franarea regenerativa, ce duce destul de repede la condusul cu o singura pedala. In cuvintele unui tanar participant la test drive:

” Am ramas impresionat de Hyundai Ioniq. La inceput eram putin sceptic in ceea ce priveste masiniile electrice, desi suntem in 2019 si tot ce e nou si diferit ar trebui sa ne stimuleze mai mult. Pot sa zic ca imi plac masinile electrice, mai ales daca ai condus una, este imposibil sa nu iti placa linistea din timpul mersului, acceleratia instanta si liniara, lipsa vibratilor sau pur si simplu tehnologia in sine.”

Incepand din 5 martie, Ionica va avea un partener de nadejde la Sibiu, cu care sa distribuie entuziasmul nostru pentru electromobilitate unui numar cat mai mare de persoane interesate. Suntem foarte curiosi de testele comparative de consum intre Hyundai Ioniq si Tesla Model 3, conduse pe acelasi traseu, amandoua fiind laudate in presa internationala pentru eficienta lor, de care am avut ocazia sa ne convigem pe parcursul ultimelor luni.

Mai multe detalii despre etapa a treia a proiectului 24auto.ro-electromobilitate, pentru care suntem in cautare de parteneri, vom furniza cat de curand.

db