Cum au evoluat vanzarile globale de automobile electrice, in 2018

2 februarie 2019



Dupa o serie de articole despre principalele piete pentru automobile electrice, publicate pe parcursul lunii ianuarie (Europa, China, SUA, etc), a sosit timpul bilantului global.

Pe baza informatiilor compilate de echipa de la EV sales, cu multumiri lui Jose Pontas, topul celor mai bine vandute automobile electrice consfinteste dominatia Tesla pe plan mondial. Model 3 s-a instalat in varful ierarhiei globale, desi cadenta productiei de 5.000 de exemplare pe saptamana a fost atinsa doar la finalul lunii iunie si vanzarea s-a derulat exclusiv in SUA. Model S in pozitia 4 si Model X in pozitia 5 (ambele cu vanzari globale), sunt rezultate la fel de remarcabile, considerand ca sunt automobile al caror pret mediu de tranzactie depaseste “bariera” psihologica de 100.000 de euro, trecand de 150.000 pe anumite piete (China), pentru Model X.

Sursa informatiilor: EV sales

In timp ce producatorii chinezi, care domina top 10 al celor mai bine vandute automobile electrice, au avut dificultati sa tina pasul cu cererea pe piata chineza, Nissan a plasat vesnic tanarul Leaf (cu imbunatatiri aproape anuale in ultimul timp) pe pozitia a treia, demonstrand ca strategia de a produce pe trei continente, pentru piata locala, este solutia viitorului.

In 2019 vom urmari daca Tesla si Volkswagen, cu noile fabrici din Shanghai, pot replica succesul pe termen lung inregistrat de Nissan cu Leaf, cu atat mai mult cu cat Volkswagen investeste in capacitati de productie pentru autovehicule electrice in SUA, iar Tesla cauta o locatie in Europa.

Doua mentiuni despre piata europeana, care a propulsat Zoe pe pozitia a opta, iar pe veteranul BMW i3 (numarul 1 in Romania) il gasim doar daca cautam dupa “linia de sosire” a primilor zece clasati.

In concluzie, topul celor mai bine vandute automobile electrice consfinteste ceea ce am sustinut de mult aici, pe 24auto.ro. Un automobil bun si atractiv se vinde indiferent daca este propulsat de motoare cu ardere interna sau electrice. Cerere exista pe piata in fiecare segment de pret (vezi Model S si X), dar oferta a fost modesta, chiar si modelele bine primite de public (Hyundai Kona, Jaguar i-Pace, etc) nefiind produse intr-o serie suficient de mare.

Asteptam cu bucurie electromobilistica 2019 si 2020, pentru numeroasele premiere electrice de la marii producatori si de la o multime de startup-uri promitatoare.

db