Autoritatile germane subliniaza importanta productiei de acumulatori de tractiune

27 martie 2019



O serie de vesti bune din lumea auto ne determina sa credem ca mobilitatea electrica este pe cale sa fie inteleasa, dincolo de o viitoare lume mai “tacuta” si mai curata in marile orase, ca o oportunitate profitabila de lansare a unor noi domenii de afaceri si ca generator de locuri de munca.

Dupa o lunga perioada de timp in care electrificarea a fost hulita ca o amenintare pentru industria auto germana sau chiar un complot din exterior de a o distruge, ministrul economiei Peter Altmeier atrage atentia ca productia celor mai buni acumulatori de tractiune in Europa ar putea fi un generator de locuri de munca. Este o oportunitate de neutralizare a amenintarii cu somajul masiv generat de electrificare in industria componentelor pentru motoare cu ardere interna, transmisii si accesorii.

Initiativa vine foarte tarziu si este regretabil ca nu a fost lansata in paralel pionieratul BMW, in timpul programelor electrice i3 si i8 sau ca suport la efortul firmei Bosch, care a achizitionat firme startup din domeniu, doar pentru a le vinde cativa ani mai tarziu, cand investitia devenise prea riscanta, chiar si pentru cel mai mare furnizor de componente auto global.

Intarzierea europeana in domeniul acumulatorilor de tractiune rutiera a facilitat penetrarea furnizorilor din Asia (China, Corea si Japonia), care au construit unitati de productie in Polonia, Ungaria si mai nou Germania (CATL), generand o dependenta periculoasa pentru firmele europene, pornite cu greu pe calea electrificarii.

Actuala initiativa de a crea un consortiu European, dedicat cercatarii si industrializarii acumulatorilor de tractiune si fondurile alocate, pentru a reduce presiunea costurilor preluate de participanti, sunt un pas important in directia buna.

db