Asa cum s-a intamplat cu cele mai multe modele lansate de Tesla (Model 3) si producatorii consacrati (Hyundai Kona, Kia Niro), cererea a fost cu mult mai mare decat oferta, timpul lung de asteptare distorsionand statisticile de vanzare si limitand penetratia autovehiculelor electrice la aproximativ 2% pe plan mondial.
Dupa ce Porsche a anuntat ca a dublat planurile de productie pentru Taycan, fata de prognoza initiala (10.000 unitati), dupa ce Hyundai a stopat comenzile pentru Kona, cand cozile de asteptare au depasit doi ani in Norvegia si pe alte piete internationale, cand Kia a anuntat ca toata productia de Niro pentru 2019 (10.000 unitati) a fost vanduta in avans, este randul ca Volvo sa recunoasca ca au subestimat cererea pe piata pentru modele PHEV (plugin hibrid).
Cu toate ca Hakan Samuelson (foto), CEO Volvo, si echipa sa au fost deschisi la electrificare, liderul suedez a fost obligat recent sa recunoasca cu oarecare amaraciune, intr-o recenta conferinta cu analistii: “Nu suntem bucurosi, fiindca am fi reusit sa vindem mai mult. Am subestimat cererea. Pana la finalul anului 2019, vom tripla capacitatea de productie (pentru PHEV -n.n.) fata de anul trecut.”
Singura firma care reuseste sa profite din plin de limitarile de productie ale concurentei pare sa fie deocamdata Tesla, care dupa Bloomberg ar fi produs aproape 230.000 de unitati Model 3 pentru piata nord-americana, Europa si China.
db