Dincolo de declaratii bombastice, de genul „in cinci ani vom deveni cei mai mari producatori de autovehicule electrice din lume„, efortul grupului chinez Evergrande de a finanta fabrici de productie in China, bazandu-se pe tehnologie suedeza este foarte laudabil.
Grupul de investitii chinez cu o putere financiara remarcabila, ce cuprinde de la investiii imobiliare pana la apa de izvor, tot spectrul producator de profit, se bazeaza pe doua investitii strategice in firmele suedeze NEVS (fostul SAAB) si Koenigsegg. Incepand din vara, cand productia va demara intr-o farbrica noua de asamblare, reprezentantii grupului declara ca vor ataca pietele internationale, un vis inca neimplinit al industriei auto din China.
Dupa esecul colaborarii si divortul urat de Faraday Future, prima investitie in domeniul automobilelor electrice, trambitat initial cu aceleasi superlative, ramanem cel putin sceptici, dar ne dorim ca experienta acumulata de SAAB (in productia de serie) si Koenigsegg (in domeniul performantei supercar) sa transforme noua initiativa intr-un nou concurent serios pe piata mobilitatii electrice, in beneficiul clientilor din toata lumea.
db