Martisorul Tesla: Model 3, varianta standard, se poate comanda online
01.03.2019
        
Distribuie acest articol!   

Mult asteptata varianta Model 3 standard range, promisa pentru 35.000 de dolari inca de la lansare, se poate comanda online. Livrarile vor incepe in luna martie in SUA, respectiv in a doua jumatate a anului, in Europa si China.

Vestea buna pentru toti cei ce isi doreau un Model 3 la un pret mai accesibil decat variantele comercializate in 2018 a suparat speculantii de pe Wall Street, care au penalizat imediat actiunile Tesla cu mai mult de 3% („after hours”- dupa inchiderea bursei), din cauza perceptiei ca profitul firmei se va diminua sau va trece din nou pe pierdere, prin vanzarea unor modele mai ieftine, cu marja de castig redusa.

Considerand insa consecventa cu care Tesla a mers in directia misiunii enuntate intial: „to accelerate the world’s transition to sustainable transport”, transformata de Elon Musk, in 2016, intr-o versiune cu sens mai larg: „to accelerate the world’s transition to sustainable energy”, anuntul Tesla deschide, pentru un numar mult mai mare de clienti, posibilitatea de achizitionare a unui automobil electric.

Cu aceeasi caroserie si cu plafon de sticla, versiunile standard si standard plus vor avea autonomie redusa fata de actualul mid range, acceleratie putin mai lenta (de ordinul zecimilor de secunda) si un interior… standard. Scaune cu reglaj manual si huse de stofa, in locul celor cu reglaj electric si piele sintentica din varianta premium. Alte simplificari necesare reducerii de pret sunt in zona consolei centrale. Si cam atat.

Pentru a oferi Model 3 la pretul promis, a fost necesara scaderea drastica a cheltuielilor. Pe langa reducerile de personal anuntate in decembrie, Tesla va trece pe plan global vanzarile exclusiv prin internet, eliminand toate cheltuielile legate de magazinele de prezentare (personal, chirie, etc).

In conferinta de presa organizata in legatura cu anuntul inceperii comenzilor pentru variantele standard si standard plus, Elon Musk a accentuat ca eliminarea magazinelor de prezentare si vanzare nu va afecta service-ul. Unul din obiectivele declarate pentru 2019 este cel de a extinde si intari organizatia de service Tesla, care sufera in multe tari europene de lipsa de spatiu si personal, generand multa presa negativa din partea clientilor nemultumiti, care isi varsa naduful in media sociala.

Ce va insemna pentru viitorul electromobilitatii acest „martisor Tesla”, vom vedea in statisticile de la finalul anului 2019. Pe baza experientei de 6.000 km, pe doua continente, a curiozitatii si reactilor celor ce au avut ocazia sa conduca sau sa calatoreasca cu Model 3 (long range, tractiune spate), in opinia noastra mezina Tesla se va instala in fruntea clasamentelor de vanzare pentru o buna bucata de timp.

Cu exceptia grupului Volkswagen, care investeste in prezent masiv in electrificare, nu este clar cine ar putea stopa tsunami-ul vanzarilor Tesla. Dupa ce a dominat piata americana in 2018, Model 3 este pe cale sa cucereasca pietele globale, din lipsa unui concurent de aceasi talie, cu o productie de 10.000 automobile pe saptamana.

Cel mai interesant va fi de urmarit impactul asupra modelelor echivalente, echipate cu motoare cu ardere interna, pentru a intelege daca intr-adevar Model 3 va contribui la misiunea firmei de a accelera tranzitia spre forme de energie sustenabile.

db

Distribuie acest articol!