Succesul Tesla Model 3 in Europa incepe sa se contureze tot mai clar

12 martie 2019



Intr-un articol recent despre vanzarile noului Model 3 in Europa, ne intrebam daca mezina familiei Tesla va reprezenta un (Ford) Model T al secolului XXI sau mai degraba va fi un asteroid care va distruge dinozaurii industriei auto, impietriti in gandirea si procesele secolului trecut?

Noile statistici de vanzare din Germania si Franta, doua piete auto importante in Europa atat prin volum, cat si prin prezenta unei industrii de profil extrem de puternice, ne-au convins ca Model 3 a pasit pe aceasi cale de succes in Europa, cum s-a intamplat in 2018 in America de Nord.

Dupa ce am semnalat degringolada din primele zile de vanzare la service-ul din München, vizitat la trei zile dupa sosirea camioanelor incarcate cu Model 3, suntem bucurosi sa aflam ca, in mai putin de trei saptamani de inmatriculari in luna februarie, Model 3 este pe primul loc in clasamentul modelelor electrice, acaparand o treime din piata.

Considerand ca deocamdata se vand doar modele long range cu tractiune integrala si performance, cu preturi peste 60.000 de euro, rezultatul lunii februarie este remarcabil si prevesteste lucruri bune pentru firma californiana, atunci cand va fi gata sa ofere si variantele standard si mid range, la preturi mai accesibile.

Inmatriculari automobile electrice in Germania, de la inceperea vanzarii Tesla Model 3. Sursa: Cleantechnica

Locul doi in Franta, unde publicul nu isi dezminte fidelitatea pentru indragitul Zoe, nici macar la aparitia superstar-ului american, este un punct de plecare foarte onorabil pentru Model 3. Comparand insa pretul celor 1.197 de Renault Zoe vandute in luna februarie cu cele 401 Model 3, ajungem la concluzia ca Tesla a reusit sa atinga o coarda sensibila si la cumparatorii francezi, dispusi sa plateasca o suma aproape dubla. Doar Nissan Leaf (326) se apropie de numarul vanzarilor Tesla, nu insa si de sumele incasate de la clienti.

Cu toate balbaielile legate de scaderea, pe urma crestere preturilor, a inchiderii magazinelor, urmata de o precizare ca doar o parte vor fi inchise si dominate de tweet-urile lui Elon Musk, care par destinate sa agaseze oficialitatile si sa atraga un roi de procese, Tesla paseste (cu mici ezitari) pe calea definita in Master Plan Part Deux.

Au mai ramas doar doua zile pana la dezvaluirea celui de al patrulea model, care rotunjeste familia Telsa “S3XY” (dupa cum probabil stiti, Model 3 trebuia sa se numeasca Model E, dar litera “E” era protejata de firma Ford, generand celebrul tweet din 2014 “Ford is killing sex”).

db