O posibila „masura a seriozitatii” planurilor de electrificare la marile concerne auto globale ar putea fi numarul de fabrici pentru productia propriilor acumulatori.
Impreuna cu BMS (battery management system), tehnologia utilizata pentru acumulatorii de tractiune poate deveni un avantaj competitiv in tranzitia spre electromobilitate.
Pasii intreprinsi de concernul Daimler, pentru demararea productiei acumulatorilor proprii, sunt cu siguranta un semnal pozitiv si, impreuna cu investitiile aprobate, vor transforma in curand produsele Mercedes in modele de referinta pentru orice decizie de achizitie a unui autovehicul electric.
Pe scurt, noua constelatie electrica a concernului va consta din noua fabrici, aflate in sapte locatii, pe trei continente. In zona Stuttgart, pe langa noua fabrica de acumulatori din Unterturkheim, „inima masinilor electrice” va mai fi asamblata la Hedelfingen si Sindelfingen.
Harta locatiilor globale pentru productia modelelor electrificate acopera toate pietele importante, impreuna cu fabricile de acumulatori (marcate cu albastru). Productia de acumulatori Mercedes a inceput la Kamenz, in 2018, unde capacitatea va fi in curand dublata, urmata de Jawor, Polonia in 2019 si la Beijing, in colaborare cu BAIC (Beijing Automotive) in 2020.
Chiar daca Mercedes a decis sa cumpere celulele de pe piata internationala, modulele vor fi produse dupa specificatii Mercedes si acumulatorii vor fi asamblati in propriile fabrici.
Dupa o prima stire despre alocarea unui miliard de dolari pentru inceperea productiei de acumulatori in Tuscalosa, Alabama, unde Mercedes asambleaza de 20 de ani cele mai mari SUV-uri, un recent comunicat de presa indica o transformare fundamentala pentru una din zonele de productie traditionale ale motoarelor cu ardere interna.
In uzinele Daimler din Unterturkheim, mai mult de 19.000 de angajati produc astazi motoare, transmisii si alte componente pentru autovehiculele Mercedes-Benz. Ca semn al vremurilor in schimbare, Mercedes transforma 12.000 mp la uzina din Bruhl, in apropiere de Esslingen, intr-o noua fabrica de acumulatori pentru autovehicule electrice.
„Aici vom asambla in curand „inima” autovehiculelor electrice” declara Dieter Zetsche, CEO Daimler, la festivitatea de inaugurare.
Cu oarecare nostalgie, o constatare personala subliniaza transformarile prin care trece intreaga industrie auto. Dupa peste 20 de ani de activitate in proiectarea de motoare pentru Mercedes, ing. Ioan Peia ne marturiseste: „Cand mi-am inceput activitatea la Stuttgart-Untertürkheim (nn 1988), la Esslingen-Brühl se aflau, printre altele, standurile de proba pentru dezvoltarea noilor motoare pentru autoturisme.”
Standuri de motoare inlocuite de linii de productie pentru acumulatori… Cine si-ar fi imaginat asa ceva cu doar 20 de ani in urma? Se anunta vremuri interesante in lumea auto globala!
db
Nota autorului: multumim pe aceasta cale inca o data domnului inginer Ioan Peia, pentru documentatia interesanta pusa la dispozitie cu generozitate, pentru semnalele trimise despre evolutii importante in domeniul electromobilitatii si in special pentru opiniile personale, venite de la un insider al industriei auto germane.