Trei stiri bune pentru electromobilitate, venite din China

3 aprilie 2019



In timp ce asteptam cu nerabdare rezultatele ofensivei Tesla in Europa si China, dupa primul trimestru al anului, trei stiri bune pentru electromobilitate ne-au atras atentia.

Tarifele de import raman suspendate

Dupa “armistitiul” din decembrie, prin care China a suspendat temporar, pentru trei luni, tarifele aplicate importului de automobile si piese din SUA, oficialitatile chineze au anuntat ca suspendarea ramane in vigoare si dupa 1 aprilie.

Aceasta decizie va asigura, printre altele, continuarea exportului de Tesla Model 3 din California, la acelasi pret pentru clientii chinezi, pana la finalizarea fabricii din Shanghai.

BAIC echipeaza flota Didi cu automobile electrice

BAIC (Beijing Automotive) este una din marile firme auto de stat cu o sucursala specializata in autovehicule electrice, BJEV – Beijing Electric Vehicle Co.

Dintr-un recent comunicat de presa aflam despre livrarea a 20.000 de automobile electrice model EU 5 firmei de taximetrie Didi Chuxing. Primele 10.000 au fost livrate in luna martie, cea de a doua jumatate a cantitatii contractate pentru 2019 urmand sa fie livrata pana la sfarsitul anului.

Modelul EU5 are pese 400 km autonomie si este echipat cu system de navigatie si plata automata a taxelor de drum si de parcare, cat si cu internet pentru clienti.

BJEV este cel mai mare producator de autovehicule electrice din China si a livrat 158.012 exemplare in 2018, o crestere de 53% fata de anul precedent.

Didi a devenit unul din cei mai mari operatori pe piata serviciilor de mobilitate, dupa achizitia UBER – China in 2016, si are o flota cu peste 400.000 (patru sute de mii) de automobile electrice si PHEV (plugin hibride).

MG renaste ca automobil electric

O alta mare companie auto de stat, SAIC (Shanghai Automotive), care a achizitonat in 2007 firma britanica MG, a lansat vanzarea primului model 100% electric.

MG ZS este un crossover subcompact cu autonomie de peste 300 km, care se vinde la China la un pret echivalent cu 15.900 euro. Acumulatorul este furnizat de CATL (Contemporary Amperex Technology) si alimenteaza un motor electric de 100 KW.

SAIC a anuntat intentia de a vinde MG ZS in Europa, Asia si Australia incepand din a doua jumatate a anului, prima piata europeana fiind Marea Britanie, locul de nastere al firmei MG.

Sub tutela SAIC, marca britanica de traditie a vandut 270.000 de automobile in 2018 , din care 200.000 pe piata chineza.

Salonul auto din Shanghai isi deschide portile peste doua saptamanai si ne va da ocazia sa intelegem mai bine planurile de export in Europa pentru autovehiculele electrice produse in China.

db