In mai multe articole recente, atrageam atentia asupra impactului ofensivei Tesla in Europa, cu Model 3. Lansat la inceputul lunii februarie, pe principalele piete europene si in China, Model 3 a confirmat, inca din prima luna intreaga de vanzari, succesul inregistrat anul trecut in SUA, profitand in buna parte de lipsa ofertei altor producatori.
NORVEGIA
Chiar daca Norvegia este o piata relativ mica, dominatia Model 3 este atat de clara incat a depasit toate vanzarile de automobile cu motoare cu ardere interna (MAI), ridicand cota de vanzare EV la 58% din totalul vanzarilor de autovehicule noi.
GERMANIA
Pe cea mai mare piata europeana, cota Tesla in luna martie este mai mica de 1% din totalul vanzarilor, dar conform statisticilor Kraftfahrt Bundesamt (KBA) a crescut cu 453% fata de aceasi luna din 2018, datorita inmatricularilor de Model 3. Pentru a pastra proportiile si o doza de realism, despre penetrarea Tesla in Germania, mentionam ca Dacia a vandut in martie 6.487 automobile, iar Tesla 2.367.
ELVETIA
In Elvetia, Model 3 a fost cel mai bine vandut automobil, indiferent de tipul de motor utilizat, desi autovehiculele electrice nu se bucura de aceleasi masuri generoase de promovare si subventionare ca in Norvegia.
CHINA
Vanzarile pe piata chineza nu au fost publicate oficial, dar estimarile analistilor de la mai multe publicatii indica un volum ce depaseste 10.000 de Model 3, pe o piata care are peste 486 de firme autorizate de guvern sa produca vehicule electrice.
Odata cu deschiderea Salonului Auto de la Shanghai si cu primele prezentari din ziua dedicata presei, este evident ca pe langa producatorii locali si Tesla, care construieste o fabrica de asamblare in Shanghai, majoritatea gigantilor globali au pregatit modele electrice dedicate producatiei in China.
Majoritatea noutatilor sunt destinate pietei locale (exemplu: Buick Velite, imaginea din titlu), dar si exportului (Polestar 2 si VW ID Roomzz).
Daca doriti o imagine mai completa o ofertei de vehicule electrice locale, recomandam CarNewsChina.
db