Crestere globala cu 77% a vanzarilor de automobile electrice

5 mai 2019



In asteptarea statisticilor de vanzari pentru autovehicule electrice in luna aprilie, o retrospectiva globala a primului trimestru indica cine sunt actorii principali in noul segment 100% electric.

Cifrele de vanzari, cumulate de pe toate pietele si procentul de crestere, fata de aceasi perioada din 2018, sunt compilate de analistii de la EV sales si arata dupa cum urmeaza:

1. Tesla (63.000, +105%);

2. Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance (46.768, +16%);

3. BYD Group (45.758, +758%);

4. BAIC (26.106, +21%);

5. Hyundai-Kia (19.632, +132%)

Trebuie remarcat ca cele doua firme chineze din top 5, BYD si BAIC, au livrat doar pentru piata domestica, in timp ce Tesla, Alianta Renault-Nissan si Hyundai-Kia, beneficiaza de distributie globala.

Cresterea inregistrata de principalii producatori si declaratiile celor ce incearca sa mareasca productia indica in prezent limitari considerabile, din cauza capacitatii de productie pentru acumulatori.

Finalizarea investitiilor in unitati noi de productie asiatice in Europa (Polonia, Ungaria, Germania) si lansarea unor intiative europene majore ar trebui sa usureze actuala “criza a acumulatorilor”.

Dupa ce liderii de la Volvo si Audi au atras atentia asupra intarzierilor la livrarea acumulatorilor, recent auzim de la Ralph Speth, CEO Jaguar, ca productia premiatului I-Pace este limitata din aceeasi cauza.

Tesla, cu toate ca isi produce proprii acumulatori, la fel ca BYD, trage un semnal de alarma si mai interesant, aratand ca investitiile in domeniul exploatarii materialelor necesare industriei auto electrice au ramas in urma prognozelor de productie, ceea ce poate genera o criza de materii prime incepand cu cupru, nichel si litiu.

Considerand ca acumulatori tot mai mari vor fi necesari pentru pickup-urile anuntate de Rivian in colaborare cu Ford si independent de GM si Workhorse, este intresant de vazut cat de rapida va fi reactia industriei de prospectiuni si exploatari miniere.

Mai mult decat dublarea vanzarilor in primul trimestru, pentru trei din primii cinci producatori de autovehicule electrice, este un semnal favorabil pentru electromobilitate, dar tranzitia cu siguranta nu va fi una simpla sau lina.

db