Impreuna cu versiunea facelift a navei sale amiral, Skoda a prezentat si varianta hibrid plug-in a modelului Superb, prima Skoda cu aceasta tehnologie. Motorul pe benzina 1,4 TSI si motorul electric genereaza impreuna 160 kW (218 CP). Autonomia electrica este de pana la 55 km conform WLTP, dar masina are o autonomie totala de 850 km, la utilizarea sistemului compus din motorul electric si cel pe benzina.
Superb iV dispune de o baterie cu capacitatea de 37 Ah si 13 kWh de energie, instalata in podeaua sasiului, in fata puntii spate, care poate fi incarcata foarte simplu de acasa, peste noapte, de exemplu, folosind o priza standard sau un wallbox, caz in care incarcarea dureaza 3 ore si 30 de minute, la o putere de 3,6 kW. Superb iV isi poate reincarca bateria si in timpul condusului, folosind motorul pe benzina si functia de recuperare a energiei de franare.
Motorul electric de 85 kW permite condusul pur electric, dar, cand e cazul, ofera si asistenta motorului termic. Aceasta se poate intampla automat sau la cererea soferului. Functia de selectare a modului de condus ofera trei setari speciale: modul Sport, modul E si modul Hybrid.
Datorita generatorului de sunet E-noise, ceilalti participanti la trafic, precum biciclistii si pietonii, vor putea sa auda din timp cand se apropie un Superb iV, atunci cand masina se deplaseaza in modul de condus pur electric.
Superb iV va intra in productie in toamna acestui an, la fabrica din Kvasiny, Republica Ceha. Lansarea pe piata va avea aloc la inceputul anului 2020.
Sursa: comunicat de presa Skoda Auto / Porsche Romania