Genesis Magma GT. Grupul Hyundai dă de înțeles că va ataca segmentul supercar
27.11.2025
        
Distribuie acest articol!   

Marca premium a grupului Hyundai Motors a prezentat zilele trecute un concept cu linii de supercar. Scopul este, în mod clar, de a se poziționa alături de cei mai prestigioși producători la nivel mondial.

Magma GT este un dream car cu ajutorul căruia Hyundai trece la următorul nivel. Colosul coreean vrea să își determine clienții să viseze la creațiile sale și se folosește în acest scop de brandul său de top, Genesis.

Deja activ în Statele Unite, Genesis și-a propus să cucerească și clienții europeni. Pe Bătrânul Continent speră să atragă în principal cu modele electrice, bazate pe cele existente în oferta Hyundai și Kia, dar cu finisaje superioare și un design distinctiv. De asemenea, intenționează să dezvolte o familie de modele ultra-sportive Magma, după rețete gen Mercedes-AMG, BMW M sau Audi Sport.

În timp ce versiunea Magma a GV60 folosește în principal același sistem de propulsie ca Hyundai Ioniq 5 N și Kia EV6 GT, marca își propune să meargă mult mai departe în acest domeniu. Astfel, după ce a dezvăluit deja diferite concepte GT sau SUV de lux, acum a prezentat Magma GT într-un loc cu încărcătură simbolică: circuitul Paul Ricard.

Este o berlinette cu cu aspect la granița dintre supersportive precum Ferrari 296 GTB sau Lamborghini Temerario și zona adevăratelor supercaruri, cu unele elemente care amintesc de Koenigsegg. Genesis nu a oferit nicio informație despre propulsie, dar ne putem imagina cu ușurință un sistem full electric foarte puternic sau, chiar mai probabil, unul hibrid. oricum, în prezent nu este planificată nicio versiune de producție.

Magma GT servește în principal la stabilirea direcției stilistice a Genesis pentru anii următori și la întruchiparea ambiției de a se ridica la nivelul superior și de a concura cu cele mai prestigioase mărci auto. Așadar, acest spectaculos studiu de design, apărut la zece ani de la crearea Genesis, anunță sosirea unui model ultra-performant și confirmă ambițiile sportive ale producătorului premium coreean pentru următorul deceniu.

Astfel, marca premium a grupului Hyundai (echivalentul a ceea ce este Lexus pentru Toyota sau Infiniti pentru Nissan) nu își mai ascunde ambițiile. Conceptul este, în acest context, un adevărat manifest stilistic, venit la un an după lansarea diviziei de performanță Magma.

Pentru Luc Donckerwolke, directorul de design de la Genesis, acest concept reprezintă „punctul culminant al viziunii noastre privind performanța și simbolizează angajamentul nostru față de o adevărată legitimitate în motorsport”.

Prezentat ca o „navă amiral strategică” pentru marcă, Magma GT va defini identitatea sportivă Genesis în anii următori. Iar maturitatea stilistică afișată sugerează o tranziție către producția de serie mult mai rapidă decât ne-am putea aștepta.

Distribuie acest articol!