Tesla inainteaza cu pasi uriasi pe cea mai mare piata auto europeana

9 mai 2019



Dupa vanzarea celor peste 150.000 de unitati Model 3, in 2018, in America de Nord (SUA si Canada), Tesla a demarat vanzarile in Europa si China, in februarie 2019, devenind in foarte scurt timp cel mai bine vandut model electric din lume.

Dupa prima luna intreaga de livrari (martie), clientilor inscrisi cu peste doi ani in urma, Model 3 se profila ca un concurent serios nu doar pentru variantele electrice ale producatorilor clasici, dar si pentru modele premium consacrate de la producatorii europeni de traditie.

Comunicatul de presa pentru vanzarile din Germania, in luna aprilie, confirma ascensiunea Tesla pe cea mai mare piata europeana, cu o crestere de 440%!

Succesul Tesla vine odata cu alte evenimente electromobilisitice semnificative pe piata germana, anuntate de startup-uri , dar si de grupul Volkswagen.

In acelasi timp, dependenta producatorilor europeni de furnizorii de acumulatori asiatici incepe sa isi arate partile urate, doua modele ce ar putea fi de succes, Jaguar i-Pace si Audi e-tron, fiind obligate sa isi restranga productia, din lipsa de acumulatori.

Pana noile lanturi logistice “just in time” pentru automobile electrice se vor aseza in fagasul firesc din noua industrie auto globala, Tesla isi vede de originalul drum propriu, producandu-si acumulatorii, automobilele si reteaua de incarcare, asigurand vanzarea online si service-ul la domiciliul clientului.

Pe parcursul anului 2019, Tesla nu pare sa aiba concurenti directi capabili sa livreze acelasi volum pe pietele internationale, dar privim cu incredere la 2020, cand concurenta reala va incepe si in universul electric.

db