Cu putin timp inainte de Adunarea Generala aActionarilor Grupului Volkswagen, Hebert Diess, actualul CEO, anunta o investitie majora pentru productia propriilor acumulatori necesari electrificarii gamei de modele.
Dupa mai multe anunturi despre contracte de zeci de miliarde acordate furnizorilor de acumulatori asiatici, Grupul Volkswagen a decis sa isi produca proprii acumulatori.
Intarzierile recente la livrarea acumulatorilor, semnalizate de liderii Audi, JLR (Jaguar Land Rover) si Volvo, combinate cu cererea in crestere exponentiala, au condus la concluzia ca productia proprie este cea mai sigura metoda de evitare a problemelor legate de „criza de acumulatori”.
Urmand exemplul Tesla si BYD, care isi produc singuri acumulatorii, Volkswagen a decis ca locatia Salzgitter, unde in prezent sunt linii de productie pilot si prototip, sa devina prima locatie pentru acumulatori marca VW.
Cu toate ca sindicatele si politicienii se intrec in declaratii favorabile pentru noile locuri de munca, generate de aceasta investitie majora intr-un domeniu nou pentru Grupul Volkswagen, povestea Nissan este in masura sa dovedeasca cu nu orice investitie in productia de acumulatori este de succes.
Pornita la drum odata cu modelul Leaf, initiativa Nissan in domeniul acumulatorilor a fost la fel de curajoasa. Cu trei unitati de productie plasate pe trei continente, planificate sa livreze acumulatori liniilor de asamblare din Japonia, SUA si Marea Britanie, planul parea sa fie destinat succesului.
Cu toate acestea, in absenta vanzarilor prognozate pentru Leaf, investitiile in cercetare au fost sugrumate si dupa prima decada de activitate devenise evident ca performanta acumulatorilor Nissan nu mai tinea pasul cu cei produsi de firmele specializate din Japonia, Coreea si China. Nissan a vandut cele trei unitati de productie unui furnizor chinez si in prezent achizitioneaza acumulatori de la cei consacrati.
Pentru progresul european al electromobilitatii, noi dorim echipei Volkswagen acelasi succes cu productia propriilor acumulatori, ca cel inregsitrat de Tesla in SUA si BYD in China.
db