Vanzarile de autovehicule echipate cu motoare cu ardere interna in China continua alunecarea pe panta descendenta, inceputa cu 11 luni in urma, dar este imbucurator ca vanzarea celor electrice continua sa creasca.
Cresterea minima, 2% fata de luna mai din 2018, este cauzata mai mult de reducerea subventiilor cu 75%, decat de tendinta generala pe piata din China, unde vanzarile au scazut cu 17%, fata de aceeasi perioada din anul trecut.
Modele autohtone domina clasamentul si in luna mai, dar Tesla Model 3, deocamdata importate din California pana la finalizarea fabricii din Shanghai, isi croieste o cariera si pe cea mai mare piata de autovehicule electrice din lume. Cu vanzari aproximativ egale cu cele din Norvegia (7.548 unitati, reprezentand 22% din piata de autovehicule plugin), Model 3 reprezinta doar 2% din segment in China.
Este important de inteles ca dinamica si concurenta acerba de pe piata chineza de automobile electrice a ridicat atat nivelul performantelor, cat si cel al aspectului, creat de multe ori de star designeri racolati de la firmele globale sau prin colaborari cu studiouri italiene renumite.
Chiar daca top 10 este dominat de marile firme de stat (BAIC, SAIC) si gigantii privati (BYD, Geely), cateva startup-uri autohtone (vezi vanzarile NIO) incep sa patrunda in top 20 cu vanzari mai mari de 1.000 unitati pe luna, apropiindu-se cu pasi rapizi de vanzarile Tesla in China.
In ritmul actual, vanzarile in China ar putea depasi 2 milioane pana la sfarsitul anului, marcand un nou record global.
db