Volkswagen ID.R a stabilit un nou record electric pe circuitul Nürburgring

9 iunie 2019



Prototipul ID.R, pilotat de francezul Romain Dumas, a doborat recent recordul automobilelor electrice pe circuitul Nürburgring. „Racheta albastra” a parcurs un tur in 6’05″336.

Precedentul record la categoria propulsie electrica pe celebra pista supranumita „Infernul Verde” fusese stabilit in 2017 de supercarul chinez Nio EP9, care a oprit cronometrul la 6’45″90. Reamintim ca Nio a fost deja invins de un Volkswagen ID.R, pilotat tot de Dumas, pe traseul alpin de la Pikes Peak.

Timpul obtinut de ID.R, face din acesta, al doilea cel mai rapid automobil din istoria Nürburgring. ID.R devanseaza celebrul Porsche 956 C, cu care Stefan Bellof a obtinut 6’11″13 in 1983, un record doborat abia dupa 35 ani. Recordul absolut de la Nürburgring a fost stabilit in 2018, de Porsche 919 Hybrid Evo, cu 5’19″546. Este vorba de o evolutie a modelului cu care Porsche s-a impus in cursa de 24 de ore de la Le Mans.

ID.R este echipat cu doua motoare electrice, fiecare pe cate o axa, care genereaza impreuna 680 CP si 650 Nm, pe toate cele patru roti. Pentru recordul de la Nürburgring, masina a fost echipata cu un kit aerodinamic specific, care cuprinde si un sistem DRS. Bateria a fost conceputa astfel incat sa contina strict energia necesara performantei vizate, evitand surplusurile. Cantareste 1.100 kg cu tot cu pilot si atinge 100 km/h in 2,25 secunde. Mai jos, filmul turului de circuit in care ID.R a stabilit recordul.