Ce putem invata despre electromobilitate din experienta Portugaliei?

14 iulie 2019



Despre penetrarea automobilelor electrice pe diferite piete globale am discutat in repetate randuri si de curand le-am plasat pe “curba S” de adoptare a noilor tehnologii.

Numeric, China domina categoric vanzarile de automobile electrice, indreptandu-se spre doua milioane anul acesta, insa ca procent din vanzarile de automobile noi, tarile nordice, in frunte cu Norvegia, sunt cele mai avansate pe calea electrificarii transportului rutier.

Intre cei doi colosi, China cu un segment de 4,5% de NEV (new energy vehicles) si SUA cu 2,4%, se gaseste Portugalia, o piata auto relativ mica, dar cu deschidere mare spre electromobilitate.

Intr-un recent raport despre vanzarile din Portugalia, Jose Pontas, autorul neobosit al statisticilor de vanzari auto electrice publicate pe EV sales, atrage atentia asupra discrepantelor existente in Portugalia, intre dorinta de achizitie a clientilor si expansiunea prea lenta a retelei de incarcare.

Este o lectura utila pentru toti cei ce pormoveaza doar un aspect al mobilitatii electrice si anume fortarea vanzarilor prin subventii. Experienta Portugaliei dovedeste ca la fel de importante sunt investitiile in infrastructura de incarcare, pentru a pastra experienta pozitiva pentru toti actualii si viitorii electromobilisti.

Pentru comparatie, am atasat vanzarile de automobile 100% electrice din Portugalia si Franta, pentru a scoate in evidenta diferenta intre penetarea EV pe o piata (Portugalia 4,7%, Franta 2,5% in prima jumatate a anului 2019) si numarul total de automobile electrice vandute.

NOTA: procentul de penetrare de pe curba S provine din statisticile publicate de IEA si reprezinta situatia la finele anului 2018.

db

Sursa informatiilor: EV sales
Sursa informatiilor: EV sales