Un coupe cu o silueta sportiva, camuflata, a strabatut strazile din Geneva, anul acesta, in timpul celebrului salon auto gazduit de orasul elvetian. Singurul indiciu a fost un banner pe parbriz, inscriptionat „DTProjectP”.
Masina arata bine si parea sa fie o versiune rafinata a lui De Tomaso Pantera. De altfel, Consolidated Ideal TeamVentures (CIT), consortiul de investitii din Hong Kong care a cumparat drepturile De Tomaso in 2014, a anuntat ca „Proiectul P” va debuta pe 4 iulie, la Festivalul de la Goodwood, unde se va sarbatori 60 de ani de la infiintarea companiei conduse de Alejandro de Tomaso.
CIT a petrecut mult timp studiind in detaliu povestea lui Alejandro de Tomaso si a marcii sale, scopul fiind de a realiza mai mult decat remodelarea unui automobil clasic. O istorie intreaga, cuprinsa intr-o masina. De Tomaso a parasit Argentina la varsta de 27 de ani, urmand cel putin trei echipe in patru ani, inclusiv Maserati, inainte de a fonda propria companie de automobile, in 1959. A incercat sa construiasca propriul sasiu de Formula 1, iar cand nu a reusit, l-a ajutat pe Frank Williams sa dezvolte un sasiu, pentru echipa precursoare a lui Williams F1.
Au urmat 40 de ani de creatie de autoturisme, incepand cu Vallelunga in 1963, urmata de Mangusta, Deauville, Pantera, Longchamp. Povestea s-a incheiat cu Guara, cu doar 50 de unitati, intre 1993 si 2004.
Pe langa toate acestea, De Tomaso a fost proprietar al constructorilor Maserati si Moto Guzzi, al firmelor de design Ghia si Vignale, si a preluat Innocenti pentru a construi versiuni sportive ale modelului Mini original.
Ramane sa vedem, la Goodwood, daca si sub ce forma De Tomaso va reinnoda firul fascinantei sale povesti!