Dieselgate nu s-a terminat pentru toti constructorii, mai ales pentru Grupul Daimler, care a anuntat recent ca pierderile sale sunt inca legate de costurile suplimentare provocate de acest scandal. Iar costurile cu masurile de remediere la motoarele sale s-ar apropia de un miliard de euro!
Gigantul german a raportat recent obtinerea unui beneficiu de exploatare, in acest an, „la un nivel comparabil cu cel din exercitiul precedent”, desi sperase intr-o usoara crestere. Cauza ar fi „cresterea depozitelor” pentru „proceduri guvernamentale legate de vehiculele diesel”. Conform Reuters, suma totala ar trebui sa se apropie de un miliard de euro si va cantari semnificativ asupra rezultatelor din semestrul al doilea.
Acest anunt intervine dupa rechemarea a 60.000 de automobile in Germania, asupra carora s-ar fi instalat programe pentru a truca emisiile. Constructorul era vizat, de mai multe luni, de o ancheta a autoritatilor si a agentiei germane de profil (KBA), care au constrans Daimler sa recheme modelele Mercedes GLK 220 CDI, fabricate intre 2012 si 2015.
Autoritatile germane au impus, anul trecut, rechemarea a nu mai putin de 700.000 vehicule produse de Daimler in intreaga lume, dintre care 280.000 in Germania, din cauza unui software ilegal. Respectivul soft reducea emisiile de particule nocive in perioada testelor, iar pe sosea automobilele in cauza degajau cantitati de emisii poluante peste limitele legale.
Ramane de vazut care vor fi efectele acestor rechemari asupra exercitiului financiar in curs si in ce masura va fi afectata marja Mercedes-Benz pe 2019, de scandalul Dieselgate.