Lectii din piata chineza, despre eliminarea subventiilor

26 septembrie 2019



Controversate aproape peste tot in lume, subventiile acordate pentru productia si achizitia autovehiculelor electrice au fost deosebit de generoase si indelungate in China, accelerand tranzitia spre electrificarea transportului de marfuri si persoane. 

In timp ce cea mai mare piata auto din lume trece printr-o criza prelungita, inregistrand scaderi fara precedent la vanzarea de automobile, segmentul electric a continuat sa creasca rapid, pana in luna iunie 2019.

Dupa eliminarea subventiilor pentru masinile cu autonomie mai mica de 250 km si injumatatirea pentru celelalte, reactia cumparatorilor nu s-a lasat asteptata. Comparativ cu luna august 2018, vanzarile au scazut cu 8% in general si 51% pentru hibrizii plug-in, singura crestere de 4% fiind inregistrata de modelele 100% electrice.

Vanzarile de Model 3 au inceput cu o luna mai tarziu ca in Europa, unde Tesla a livrat 46.515 de unitati Model 3

Reactia cumparatorilor chinezi la disparitia, respectiv reducerea subventiilor, este o lectie buna pentru toti cei implicati in comertul cu automobile electrice noi si second hand.

Despre Model 3 vom discuta mai mult in 2020, cand productia la noua fabrica din Shanghai va atinge 3.000 de unitati pe saptamana si pretul de vanzare nu va mai fi afectat de razboiul tarifelor reciproce intre SUA si China.

db