Afisajele de bord digitale joaca un rol din ce in ce mai mare in vehiculele moderne, iar Bosch considera ca viitorul sta in interactiunea dintre sofer si computer. Furnizorul auto global si-a asumat introducerea primului afisaj digital, la Audi Quattro, si a primului display programabil, la Audi TT. Acum, Bosch si-a propus acum sa dezvolte produsele cu afisaj 3D.
Gigantul german a declarat recent ca noile sale ecrane tridimensionale folosesc tehnologie 3D pasiva, care nu se bazeaza pe ochelarii 3D pentru a genera efecte realiste. Ideea este ca informatiile vizuale cu aspect realist pot fi procesate mai repede decat atunci cand sunt afisate pe un ecran conventional, bidimensional.
„Display-urile devin interactive si pot anticipa mai bine nevoile individuale ale soferilor”, declara Steffen Berns, presedintele Bosch Car Multimedia. Bosch considera ca aceasta este o piata profitabila, estimata recent de Global Market Insights pana la 30 de miliarde de dolari, in urmatorii cinci ani.
„Profunzimea afisajului inseamna ca cei de la volan pot recepta informatii vizuale importante mai repede, fie de la un sistem de asistenta, fie o alerta de trafic”, explica Berns. „Alertele care par sa iasa din ecran sunt mult mai evidente si mai urgente.” La fel se intampla cu imaginile de pe camera retrovizoare, care pot ajuta soferului sa estimeze mai bine spatiul, atunci cand merge in marsarier sau parcheaza.
Bosch spune ca aceasta noutate poate fi integrata in tehnologia de afisare existenta si poate fi controlata vocal sau tactil. Compania si-a dezvoltat deja capacitatea de a reduce numarul de unitati de control electronice de interfata om-masina la un singur computer de bord, pe care l-a afisat anul trecut la CES, intr-un Cadillac Escalade.
Bosch pare sa dezvolte tehnologii similare cu cele din proiectul celor de la Jaguar Land Rover, care lucreaza cu Universitatea din Cambridge, in Anglia, la afisaje head-up 3D capabile sa proiecteze informatii referitoare la traseul de parcurs.