Conditiile specifice de trafic din Germania, cu viteze mari pe autostrada si reticenta celei mai mari industrii auto la tranzitia spre mobilitatea electrica, au determinat ramanerea in urma a adoptarii electromobilitatii de un segment mai mare al populatiei, comparativ cu vecinii din Olanda sau tarile nordice.
Cu toate acestea, la care se adauga presa negativa, atacand sistematic modelele Tesla, cumparatorii germani au realizat in luna septembrie o crestere cu 150% a inmatricularilor pentru automobile 100% electrice, fata de anul trecut.
Lider in septembrie a fost Tesla Model 3, care cu varianta standard range a inlesnit accesul la o masina acceptabila pentru distanta scurte si medii, asa cum sunt privite automobilele electrice in Germania, fapt care a asigurat o lunga dominatie pentru Renault Zoe, BMW i3 si cele doua modele eletrice SMART, acceptate ca masini strict de oras.
Pentru finalul de an, odata cu lansarea productiei de Model 3 in China, este usor de anticipat ca livrarile de Model 3 din California pentru Europa vor fi in crestere, probabil duble. Suntem convinsi ca o buna parte dintre acestea vor ajunge pe piata germana, pentru a stabili si aici un loc 1 in randul modelelor 100% electrice, inainte de lansarea ofensivei Volkswagen, in 2020.
db