Cu primul model pur electric pentru clasa medie premium, BMW transfera particularitatile traditionale ale marcii in era mobilitatii fara emisii. Tehnologia evoluata a celulelor de baterii permite performante sportive si autonomie de aproximativ 600 km pentru BMW i4.
Pentru cea de a cincea generatie a tehnologiei BMW eDrive, BMW iX3 – ca va fi produs cu incepere din 2020 – va fi un pionier, urmat de BMW iNEXT si BMW i4. BMW sustine ca dezvoltarea BMW i4 este parte a unei ofensive vaste de produse a BMW Group in domeniul modelelor electrificate. Pana in 2023, BMW Group va avea 25 de modele cu propulsie electrificata.
Motorul electric dezvoltat pentru BMW i4 livreaza o putere maxima de aproximativ 390 kW/530 CP, atingand nivelul unui motor V8 de la modelele BMW actuale echipate cu motor termic. Livrarea spontana a puterii ofera BMW i4 caracteristici de performanta remarcabile si eficienta foarte ridicata.
Bateria de inalta tensiune este nou conceputa, caracterizata de un design foarte plat si de densitate energetica optimizata. Cu o masa de aproximativ 550 kg, are o capacitate energetica de circa 80 kWh. Aceasta ofera BMW i4 o autonomie de aproximativ 600 km.
Modelul electric BMW i4 va fi produs din 2021, la uzina principala a companiei, in München. Primul model Gran Coupé al marcii BMW i accelereaza de la 0 la 100 km/h in circa 4,0 secunde si poate dezvolta o viteza maxima de peste 200 km/h.
Urmatoarea generatie a unitatii de incarcare este caracterizata de un pachet universal, potrivit pentru toate arhitecturile de automobile viitoare. Poate fi utilizata la modele plug-in hybrid, precum si la masini full electrice si este conceputa pentru o putere de incarcare de pana la 150 kW. Aceasta permite ca bateria de inalta tensiune a BMW i4 sa fie incarcata pana la aproape 80% in circa 35 de minute – adica un timp de incarcare de aproximativ sase minute pentru o autonomie de 100 de kilometri.
Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania