SUV-ul este o sursa majora de emisii de CO2 si de incalzire globala, a anuntat, intr-un raport, Agentia Internationala pentru Energie (AIE). Cu peste 200 milioane de exemplare de acest gen, care circula in toata lumea, automobilele SUV reprezinta a doua sursa de crestere a emisiilor CO2 in lume, intre 2010 si 2018.
Sunt frumoase, la moda, dar foarte poluante. Modelele SUV ameninta sa trimita in neant toate incercarile din sectorul auto de a reduce emisiile de dioxid de carbon, avertizeaza AIE. In ultimii zece ani, modelele SUV au fost a doua sursa de crestere a emisiilor de CO2, dupa sectorul energiei. Urmeaza apoi industriile grele (otel, ciment, etc), vehiculele grele si aviatia.
Mai grele si mai putin aerodinamice, aceste automobile, deja omniprezente in ofertele constructorilor, consuma cu 25% mai mult in comparatie cu un automobil de talie medie, subliniaza raportul AIE. Acestea se afla la originea cresterii cererii de petrol venita din partea industriei auto, intre 2010 si 2018, care a depasit progresele in termeni de eficacitate realizatele de modelele mai mici si mai economice la consumul de carburant, in special de cele electrice.
Altfel spus, „starul industriei auto nu este masina electrica, ci SUV-ul: in 2010, 18% din vanzarile de automobile in intreaga lume au fost SUV-uri; in 2018, acestea reprezentau 40%”. Mai mult de 200 de milioane de SUV-uri circula astazi in intreaga lume, raportat la 35 milioane, cate erau in 2010, o tendinta care se regaseste peste tot, precizeaza AIE. „Daca apetitul consumatorilor pentru SUV-uri va continua sa creasca in ritmul ultimului deceniu, acestea vor adauga o crestere de 2 milioane de barili pe zi, la cererea mondiala de petrol pana in 2040, anuland practic economiile facute de 150 milioane de automobile electrice”, avertizeaza AIE.