Chiar daca titluri bombastice de genul „Va ucide Tesla si Google automobilul german?” au rolul unui dus rece, statisticile celor mai importante piete europene pentru electromobilitate arata ca industria germana este bine reprezentata in preferintele cumparatorilor de automobile 100% electrice.
Cu doua modele „clasice” – Volkswagen eGolf si BMW i3 – si nou venitul Audi e-tron, care a depasit din primul an concurentul direct, Jaguar i-Pace, iar in Norvegia a urcat pe locul patru, industria germana are cele mai multe modele pe aceste trei piete majore pentru electromobilitate, iar dupa demararea productiei, in 4 noiembrie, pentru VW ID.3, ne asteptam la o cu totul alta dinamica a pietii germane, pentru inceput.
eDin Corea se livreaza suficiente Hyundai Kona si Ioniq pentru top 10, desi insuficiente fata de cerere, in schimb Kia Niro si Soul au aparatii mai mult simbolice.
Nissan Leaf si Renault Zoe isi pastreaza pozitiile de varf in preferintele cumparatorilor, dar la distanta tot mai mare de Model 3, cu care Tesla domina aproape toate pietele mondiale.
Este putin probabil sa vedem schimbari majore in clasamentul cumulat al celor trei piete in acest an, dar 2020 va fi o cu totul alta poveste.
db