Germania devine prima piață europeană pentru automobilele electrice

17 decembrie 2019



În ultimii ani, Norvegia își câștigase renumele ca fiind cea mai importantă piață europeană pentru vânzarea vehiculelor electrice. Specificul țărilor scandinave (în principal fiscalitatea și rețeaua rutieră relativ redusă) explică preferința pentru automobilele cu zero emisii. Un semn că lucrurile se vor schimba radical în următorii ani este faptul că Germania, de altfel cea mai puternică forță europeană (și) în domeniul auto, tocmai a devenit prima piață europeană a vehiculelor electrice.

Între ianuarie și noiembrie 2019, în Germania s-au vândut 57.533 de automobile electrice noi, față de 56.893, în Norvegia. În mod evident, nu este vorba de cifre brute, care să fie relaționate cu numărul de vânzări anuale de automobile, mult mai important în Germania, decât în Norvegia, deși aceasta din urmă afișează procentele cele mai ridicate (de departe) ale vânărilor de mașini electrice, în raport cu alte tipuri de vehicule, cu o cotă de piață de peste 50%.

Această depășire a Norvegiei de către Germania este primul semn privind trecerea fără echivoc la electrificare, dorită acum atât de mult de guvernele europene. Germania este, fără îndoială, centrul industriei auto europene, iar vânzarea de vehicule electrice crește destul de rapid în această țară, deși unii constructori germani, obișnuiți cu motoare diesel și mulți cilindri, au avut o serie de bâlbe în privința electrificării.

Analiștii anticipează o ofensivă electrică masivă de-a lungul anului 2020, în cazul multor mărci. Apoi, tranziția Germaniei si, indirect, a Europei spre electrificare ar trebui să fie accelerată și de punerea în funcțiune a noii fabrici Tesla din Germania.