Surpriză: o încărcare rapidă în rețeaua Ionity, mai scumpă decât… benzina?!

26 ianuarie 2020



Începutul de an a venit cu o surpriză nu tocmai plăcută, din partea rețelei pan-europene de încărcare rapidă Ionity: modificarea modului de tarifare. În noile condiții, o reîncărcare riscă să devină mai scumpă decât un plin de benzină! Ce-i drept, utilizatorii care folosesc aplicațiile Volkswagen, Audi, Porsche, Mercedes și BMW vor putea beneficia de tarife preferențiale.

Ionity este rețeaua continentală de borne de reîncărcare rapidă realizată în colaborare de grupurile Volkswagen, BMW, Daimler, Ford și, mai recent, Hyundai, cu scopul de a ”democratiza” electromobilitatea și de a facilita accesul la surse de energie electrică pentru automobile.

Până acum, în zona euro, Ionity factura fiecare reîncărcare cu o taxă forfetară de 8 euro, indiferent de durată sau de cantitatea de energie. Începând cu 31 ianuarie 2020, facturarea se va face la prețul de 0,79 euro/kWh. Motivația: acest criteriu corespunde mai bine diferitelor nevoi și utilizări individuale.

Un calcul matematic (pe care numeroase publicații europene s-au grăbit să îl facă) demonstrează că, în noile condiții, energia electrică devine mai scumpă decât combustibilul fosil! Astfel, un argument forte în favoarea tracțiunii electrice, cel al costului per kilometru parcurs, net inferior celui pe bază de carburant fosil, este pus sub semnul întrebării.

Rețeaua Ionity numără în prezent 200 de stații de încărcare în 20 de țări, cu un total de 860 de borne, unele dintre ele cu putere maximă de 350 kW. Serviciul se dorește a fi unul de top, cu borne de generație nouă, de putere mare și cu interfață high-tech. Rămâne de văzut dacă aceste argumente vor fi suficiente, atunci când potențialii clienți vor face comparații cu oferta Tesla Supercharger sau chiar cu banala priză de acasă, chiar dacă aceasta din urmă nu oferă mai mult de 2 kW!