Constructorul bavarez ia în calcul posibilitatea de a fabrica automobile propulsate de motoare termice pentru încă trei decenii.
Până când vom putea să rulăm cu automobile echipate cu motoare termice, care funcționează pe bază de energie fosilă? Este o întrebare la care toată lumea ar dori să cunoască răspunsul exact. Este și incertitudinea principală a pieței auto mondiale actuale, într-un context în care cea mai mare parte a reglementărilor determină dezvoltarea propulsiilor 100% electrice. Dar oare tehnologia electrică va putea înlocui pe termen mediu vechiul motor termic cu pistoane, care încă reprezintă majoritatea covârșitoare a vânzărilor de automobile la nivel mondial?
Toți constructorii investesc actualmente sume imense în dezvoltarea vehiculelor electrice, hibride sau chiar echipate cu pile cu combustie. De exemplu, BMW pregătește lansarea pe piață a noului SUV iX3, în întregime electric. Dar strategii mărcii nu doresc încă să renunțe la motoarele termice. Oare de ce?
Un posibil răspuns a fost dat de Klaus Froehlich, directorul departamentului de cercetare și dezvoltare de la BMW, care s-a confesat jurnaliștilor de la Automotive News. Froehlich a declarat că marca germană va fabrica și va vinde automobile cu motor termic încă 30 de ani de acum încolo. Motorizarea diesel va dispărea în următorii 20 de ani, a afirmat acesta, iar cea pe benzină o va face după alți 10 ani. Abia mai apoi se va realiza trecerea definitivă la electricitate și la pila de combustie, susține acesta.