Lansarea Volkswagen ID.3, întârziată din cauza unei probleme de software?

1 martie 2020



O problemă de software pare să creeze complicații serioase constructorului Volkswagen și riscă dă dea peste cap calendarul stabilit inițial pentru lansarea comercială a noii compacte electrice ID.3.

La 4 noiembrie 2019, Volkswagen lansa producția de serie a noii sale compacte electrice ID.3, un model pe care constructorul german mizează enorm, în efortul de a se lansa masiv în producția de automobile 100% electrice. Pe de-o parte, există acea dorință de reclădire a imaginii, după scandalul Dieselgate, pe de alta, o importantă categorie de clienți ar trebui sedusă cu automobilele electrice. În plus, există presiunea evitării amenzilor tot mai apăsătoare, legate de emisiile de CO2. Însă zvonurile din ultima perioadă insistă asupra unor probleme de ordin tehnic, ce ar putea întârzia comercializarea noului model.

În decembrie anul trecut, publicația germană Manager Magazin relata despre o problemă de software ivită la tehnologia de la bordul noului ID.3, care forțează constructorul german să stocheze unitățile deja produse, până la găsirea unei soluții și remedierea problemei. Aceeași publicație relatează acum că situația în continuare nu este rezolvată, iar proporțiile problemei sunt tot mai mari.

Manager Magazin estimează că apariția noului model ID.3 pe șosele ar putea fi întârziată cu un an sau chiar mai mult, timp în care mii de automobile deja produse vor continua să se acumuleze în vaste spații exterioare, în jurul uzinei de la Zwickau, în așteptarea soluției.

Pentru moment, situația este destul de complexă pentru grupul german. Pe lângă bug-urile informatice de la ID.3, mai există și problema penuriei de baterii, ceea ce provoacă pauze nedorite în producția Audi e-tron.

Oficial, Volkswagen dă asigurări că lansarea comercială a modelului ID.3 se va produce la data stabilită, iar livrările vor începe cu cele 30.000 de exemplare înregistrate în precomenzile seriei speciale 1st Edition. ”Experiența digitală va fi un element cheie al succesului pentru ID.3, iar software-ul instalat la bord este cel din momentul producerii în fabrica de la Zwickau și va fi adus la zi prin instalarea celei mai noi versiuni, la vară, înainte de livrarea către client”, comunică producătorul.

Manager Magazine vorbește despre 10.000 de ingineri, tehnicieni și piloți de teste aflați la fața locului, în frunte cu CEO-ul Grupului Volkswagen, Herbert Diess, într-un imens efort colectiv pentru a salva lansarea la timp a lui ID.3 pe piață, eveniment programat pentru la vară. Se pare că problemele sunt cauzate, printre altele, de ritmul prea alert în care a fost dezvoltat programul informatic de la bord și de comunicarea deficitară între diferite componente ale computerului.

Reamintim, ID.3 inaugurează platforma modulară MEB, concepută ca bază pentru multe modele electrice ale Grupului Volkswagen.