Vin vești excelente de la gigantul Volkswagen Group! Cel mai mare constructor de automobile din lume a realizat o cifră de afaceri de 88,4 miliarde de euro în 2019, în creștere cu 4,5% față de anul precedent.
Scandalul Dieselgate a continuat să afecteze grupul, care a scos din conturi 1,9 miliarde de euro pentru rechemări și despăgubiri solicitate în justiție. Chiar și așa, 2019 a fost un an excepțional, deja departe de 2020 care pare a fi destul de complicat.
La nivel de branduri, Audi a avut evoluția cea mai decepționantă, cu o scădere de la 59,2 la 55,7 miliarde de euro. Rezultatul include și contribuția mărcilor Lamborghini și Ducati.
În schimb, pentru Skoda, SEAT și Bentley, 2019 a fost un an bun, cu cifre de afaceri în creștere: 19,8, 11,5, respectiv 2,1 miliarde de euro. Este remarcabilă gura de oxigen pentru marca britanică, al cărei obiectiv impus a fost revenirea pe plus.
La rândul ei, marca Porsche a contribuit de o manieră consistentă la acest rezultat pozitiv, cu o cifră de afaceri în creștere de la 23,7 la 26,1 miliarde de euros. De altfel, Audi și Porsche reprezintă peste 80% din veniturile Grupului Volkswagen în segmentul autoturismelor. Dar scăderea semnificativă înregistrată de Audi pe piața chineză ar putea avea consecințe majore în 2020, în condițiile în care declinul nu va putea fi „recuperat” pe alte piețe, ca de pildă Statele Unite.