Conform datelor publicate astăzi, de Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), piața de profil de pe continent a scăzut în primele trei luni din 2020 cu 25,6% față de perioada similară de anul trecut. Trendul negativ s-a accentual puternic în luna martie, când criza noului coronavirus a determinat o scădere a înmatriculărilor de automobile noi cu 55,1%.
Așadar, debut de an 2020 cu stângul pentru industria auto de pe bătrînul continent, scăderea de pe primul trimestru fiind brutală, dar logică, având în vedere pandemia Covid-19. Iar după toate probabilitățile, situația în cel de-al doilea trimestru va fi mult mai rea, având în vedere că producția s-a oprit abia spre sfârșitul primului trimestru. Declinul a luat proporții în martie, când cererea a scăzut de la 1,26 milioane de înmatriculări, câte erau în 2019, la 567.000 în martie 2020.
Cea mai mare scădere la nivel național a înregistrat-o Italia, cu 85,4%, de la 194.000 la 28.000 de unități. România a înregistrat o scădere de 21,9%.
La constructori, Toyota a reușit cel mai bine să limiteze scăderea din Uniunea Europeană, cu doar -6,8%, la polul opus fiind Mazda (-45,4%), Honda (-41,8%) și Ford (-37,9%). Din păcate și Dacia se numără printre mărcile cu cele mai mari scăderi: -41,9%. La nivel de grupuri, Top 3 a înregistrat următoarele evoluții: 1. Grupul Volkswagen (Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti) 815.517 unități înmatriculate (‐19,1%), 2. Grupul PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel/Vauxhall) 583.371 (-32,1%), 3. Grupul Renault (Renault, Dacia, Lada, Alpine) 384.539 (‐35,5%).
Sursa: ACEA