Modelele electrice Audi vor avea la bază patru platforme tehnice

3 aprilie 2020



Audi are planuri ambițioase în domeniul electromobilității, care prevăd nu mai puțin de 30 de modele electrificate până în 2025, dintre care 20 vor fi complet electrice.

Atât de multe modele lansate într-o perioadă atât de scurtă nu va fi tocmai simplu, pentru materializarea proiectului fiind necesare patru platforme tehnice distincte.

Prima platformă utilizată la noul val de modele electrificate Audi folosește arhitectura MLB evo, care stă la baza SUV-ului e-Tron și a viitorului e-Tron Sportback. Nu doar versiunile electrificate de la Audi folosesc această platformă, ci și alte modele ale Grupului Volkswagen, de la Audi A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7 și Q8, până la Porsche Cayenne sau Lamborghini Urus.

A doua platformă este J1, dezvoltată împreună cu Porsche și inaugurată deja de Taycan. În viitor va fi utilizată și pentru modelul de serie Audi e-tron GT, care în versiunea concept a fost prezentat cu două motoare electrice, însumând 582 CP și 829 Nm. Particularitatea platformei J1 o constituie sistemul de 800 de volți, care permite încărcarea ultrarapidă – până la 80% în doar 20 de minute.

O altă platformă este MEB, care, la fel ca MLB evo, va fi folosită la numeroase modele ale Grupului Volkswagen. Dar, spre deosebire de MLB evo, MEB este destinată exclusiv propulsiei 100% electrice. Va fi folosită pentru viitorul Q4 e-tron, dar și la modelele Volkswagen ID.3 și versiunile finale derivate din conceptele ID.Buzz și ID.Vizzion.

A patra platformă electrică Audi este Premium Platform Electric (PPE). La fel ca J1, PPE a fost dezvoltată de Audi și Porsche și este destinată modelelor crossover și SUV cu panșeu coborât, cât și înalt, variante Sportback sau Avant de dimensiuni medii sau mai mari. Această platformă acceptă o arhitectură electrică de 800 de volți, dar încă nu este clar la care modele din grup va fi folosită.