Enyaq, primul SUV 100% electric de la Skoda – informații oficiale

7 mai 2020



Skoda a dat astăzi publicității primele informații referitoare la mult așteptatul său SUV electric, Enyaq iV. Acesta va avea trei versiuni de baterie și cinci variante de putere. Va fi construit la Mlada Boleslav, astfel că va deveni primul model european al Grupului Volkswagen care este asamblat, pe baza platformei MEB, în afara Germaniei.

Primul SUV 100% electric de la Skoda este planificat să apară pe piață la începutul anului 2021. La trei luni după dezvăluirea numelui, Skoda vine acum cu o serie de detalii tehnice și primele imagini. Ce-i drept, cu modelul încă bine camuflat…

Enyaq iV va măsura 4,64 m lungime, 1,87 m lățime, 1,61 m înălțime și va avea ampatamentul de 2,76 m. Așadar, ca alură, va fi mai apropiat de Kodiaq (4,70 m) decât de Karoq (4,38 m). Dar, spre deosebire de cel mai mare SUV din gama Skoda, Enyaq va fi disponibil doar în versiuna cu 5 locuri.

Interiorul va fi garnisit cu un ecran tactil central de 13 inchi și head-up display cu realitate augmentată. Volumul portbagajului va fi de doar 585 litri, net inferior celui de la Kodiaq (720 litri), dar totuși peste cel de la Karoq (520 litri).

Din punct de vedere tehnic, va beneficia de platforma modulară MEB, creată de Grupul Volkswagen pentru modelele sale electrice de volum și inaugurată de compacta Volkswagen ID.3. Va avea trei variante de baterie și cinci de putere, în funcție de cerințele clientului. De asemenea, clientul va avea de ales între tracțiunea pe puntea posterioară sau cea 4×4, care va presupune câte un motor pe fiecare ax.

Versiunea de start se va numi Enyaq iV 50 și va fi dotată cu un motor electric de 148 CP, pe puntea spate și baterie litiu-ion cu putere netă de 55 kWh (52 kWh putere utilă), capabilă să asigure o autonomie de până la 340 km. Autonomia poate crește până la 390 km în cazul variantei Enyaq iV 60 de 180 CP, cu baterie de 62 kWh (58 kWh putere utilă).

Vârful va fi Eniaq iV 80, de 204 CP și autonomie de peste 500 km, grație bateriei de 82 kWh (77 kWh). Va avea două versiuni: Eniaq iV 80X ,de 265 CP, și Eniaq RS, de 306 CP. Versiunea sportivă va accelera 0-100 km/h în 6,2 secunde și va avea viteza maximă de 180 km/h.

Reîncărcarea se poate face la o priză clasică de 230V, însă la un Wallbox de 11 kW are nevoie de 6-8 ore, în funcție de talia bateriei. La o bornă rapidă de 125 kW, ajunge de la 10 la 80% în doar 40 de minute.

Investiția Skoda în electrificare, până la finele anului viitor, va fi de două miliarde de euro. Obiectivul declarat este lansarea a peste zece modele electrificate, până la finalul anului 2022. De asemenea, Skoda speră ca, până în 2025, 25% din vânzările sale mondiale să fie reprezentate de acest tip de automobile.