Urmărind efortul unor producători clasici și întârzierile primelor lansări de modele electrice semnificative, este interesant de trecut în revistă strădaniile celor ce îmbunătățesc continuu modelele de pionierat ale electromobilității, făcându-le tot mai atractive.
Progresul tehnologic se poate măsura ușor între prima generatie Zoe, Leaf, e-Up! și actualale variante. La fel este și la Tesla, între Model 3 și Model Y, chiar dacă se bazează pe o platformă comună și au multe subansamble comune.
Cu atat mai mult când citim despre o nouă generație Jaguar XJ sau Hyundai electric, inima de electromobilist parcă bate mai repede.
Noul Jaguar XJ
În primul rând, Jaguar a reușit cu I-Pace să câștige cam tot ce este de câștigat în lumea auto, de la multiple premii internaționale și presă pozitivă, până la cel mai important criteriu: clienți mulțumiți.
Hyundai
La polul opus se află Hyundai, care după ce a pornit la drum cu modele construite pe platforme mixte, Ioniq, Kona, Soul și Niro, fiind livrate cu orice motorizare dorește clientul, a ajuns la concluzia că pentru a stoarce toate avantajele dintr-un model electric, o platformă dedicată este soluția optimă din punct de vedere tehnic. La aceeași concluzie a ajuns grupul Volkswagen, Mercedes, Polestar și Fiat, cu noul 500 electric.
Într-un articol recent am descris gama de modele electrice în pregătire la grupul Hyundai-Kia, toate construite pe noua platforma E-GMP (Electric-Global Modular Platform) și colaborările încheiate cu Rimac și Canoo, pentru aplicații specifice de mare performanță și pentru vehicule compacte de oraș.