Modele de progres tehnologic, în lumea electromobilității

14 mai 2020



Urmărind efortul unor producători clasici și întârzierile primelor lansări de modele electrice semnificative, este interesant de trecut în revistă strădaniile celor ce îmbunătățesc continuu modelele de pionierat ale electromobilității, făcându-le tot mai atractive.

Progresul tehnologic se poate măsura ușor între prima generatie Zoe, Leaf, e-Up! și actualale variante. La fel este și la Tesla, între Model 3 și Model Y, chiar dacă se bazează pe o platformă comună și au multe subansamble comune.

Cu atat mai mult când citim despre o nouă generație Jaguar XJ sau Hyundai electric, inima de electromobilist parcă bate mai repede.

Noul Jaguar XJ

Jaguar XJ – după 51 de ani și 12 generații de modele de la lansare

În primul rând, Jaguar a reușit cu I-Pace să câștige cam tot ce este de câștigat în lumea auto, de la multiple premii internaționale și presă pozitivă, până la cel mai important criteriu: clienți mulțumiți.

Hyundai

La polul opus se află Hyundai, care după ce a pornit la drum cu modele construite pe platforme mixte, Ioniq, Kona, Soul și Niro, fiind livrate cu orice motorizare dorește clientul, a ajuns la concluzia că pentru a stoarce toate avantajele dintr-un model electric, o platformă dedicată este soluția optimă din punct de vedere tehnic. La aceeași concluzie a ajuns grupul Volkswagen, Mercedes, Polestar și Fiat, cu noul 500 electric.

Într-un articol recent am descris gama de modele electrice în pregătire la grupul Hyundai-Kia, toate construite pe noua platforma E-GMP (Electric-Global Modular Platform) și colaborările încheiate cu Rimac și Canoo, pentru aplicații specifice de mare performanță și pentru vehicule compacte de oraș.

Citiți informațiile despre noua generație de modele electrice de la Jaguar și Hyundai-Kia pe blogul dedicat mobilității electrice, www.electromobilitate.com