Cu activitatea din industrie și la reprezentanțe închisă pe parcursul lunii aprilie, înmatriculările nu puteau fi decât ingrijoratoare pentru “motorul” economiei germane, industria auto.
Comunicatul de presă KBA-Kraftfahrt Bundesamt confirmă în cifre și diagrame, temerile care au dus la întâlnirea (videoconferința) la nivel înalt între liderii industriei auto și conducerea politică de la Berlin, pe 5 mai.
Pe scurt, în luna aprilie toți producătorii au înregistrat scăderi la înmatriculări ce reprezintă un minus de 61% față de aceeași lună de anul trecut, cu excepția Tesla, care are un plus de 10,4%.
Privind la primele patru luni ale anului, Tesla are o scădere de 5,5% în 2020, cu toate că anul trecut distribuția de Model 3 a început doar la mijlocul lunii februarie. Care ar putea fi cauza plusului din aprilie?
Dincolo de speculațiile că aprilie 2019 a fost la început de drum, pentru Tesla în Germania, cu volum mic datorită aprovizionării neuniforme, pe măsură ce vapoarele au sosit din California și au fost descărcate la Bremerhaven, există o realitate incontestabilă.
Vânzarea online, practicată de Tesla și în alte țări, a dus la rezultate remarcabile în perioada cât dealerii au fost închiși și clienții s-au ferit de spații publice, fie de bună voie, fie constrânși de măsurile dictate de autoritățile locale. Combinația comenzilor online cu livrarea “fără contact”, direct acasă, are cu siguranță legătură cu vânzările mai bune decât ale concurenței.