Highlander, al patrulea SUV din gama Toyota, va fi cel mai impunător, cu o lungime de 4,95 m, cu 35 cm mai mult decât RAV4. Habitaclul va avea șapte locuri, iar propulsia va fi exclusiv hibrid.
Alături de binecunoscutele C-HR și RAV4 și anunțatul Yaris Cross, Toyota va lansa în curând cel mai mare SUV al său, Highlander. Acest model este cunoscut pe piața nord-americană, însă abia acum, când a ajuns la cea de-a patra generație, va ajunge și în Europa. Aici se impune o precizare, referitoare la Land Cruiser, model pe care Toyota nu îl încadrează la categoria SUV, cum poate mulți s-ar aștepta. Iată de ce vorbim de patru SUV-uri Toyota, nu cinci.
Este construit pe platforma GA-K, utilizată până acum la RAV4 și Camry. Va fi comercializat în versiune 4×4 și cu o capacitate de tractare de până la 2 tone.
Singura motorizare disponibilă va fi cea de 244 CP, hibrid. În SUA există și un V6 de 296 CP, dar care are șanse minime să ajungă și în oferta europeană.
De remarcat că cele șapte locuri sunt reale, nicidecum cinci și încă două pe strapontinele din spate, ca în majoritatea cazurilor de la modelele concurente. Bancheta din mijloc poate culisa 18 cm, ceea ce permite un acces facil la locurile din spate.
La fel, și portbagajul este foarte generos, cu un volum de 658 litri. Deschiderea electrică a hayonului sugerează o echipare foarte bună pentru Highlander, chiar de la versiunile de intrare în gamă. Lista dotărilor de top include scaune ventilate, afișare head-up, un ecran central de 12,3 inchi și chiar o oglindă retrovizoare cu afișare digitală.
Comercializarea va începe undeva la începutul anului 2021. Deocamdată nu au fost anunțate prețurile.