Istoria industrială germană este marcată cu pași importanți pe calea înlocuirii transportului cu cai, de cel cu automobile. De la prototipul lui Benz la motorul cu aprindere prin scânteie patentat de Otto și cel cu aprindere prin comprimare inventat de Diesel, geniul tehnic german a deschis lumii drumul spre mobilitatea individuală.
Pe fundația clădită de pionierii autovehiculelor propulsate de motoare termice s-a clădit o industrie formidabilă și o rețea de furnizori care domina clasamentele mondiale: Bosch, Continental, ZF – dacă ar fi doar să privim la companii germane din Top 5.
Mai puțin sonore sunt numele a mii de întreprinderi mici, specializate în componente de motor, de cutie de viteze, de sute de alte piese „mărunte”, necesare asamblării motoarelor și automobilelor clasice.
Chiar daca au trecut de punctul minim, atins în aprilie, vânzarile auto în Germania s-au redresat în luna mai printr-o contribuție substanțială a vehiculelor electrice și hibrizilor.
În timp ce variantele cu motoare pe benzină au scăzut cu 56% iar cele diesel cu 52% față de luna mai 2019, toate categoriile de vehicule electrice au înregistrat creșteri substanțiale, într-un context economic nesigur.