Cum se explică întârzierea industriei germane în ofensiva electrică?

18 iunie 2020



Difuzată în 15 iunie de PRI-Public Radio International în colaborare cu BBC, emisiunea cu titlul original “Love is blind: How Germany’s long romance with cars led to the nation’s biggest clean energy failure“, merită din plin timpul ascultatorului interesat să înțeleagă mai bine întârzierea actuală a producătorilor germani pe calea electrificării.

Imboldul pentru această discuție, ce merită aprofundată în comunitatea pasionată de mobilitatea electrică, a sosit după comentariul de mai jos, generat de un articol de săptămâna trecută, pe tema ofensivei în Europa a producătorilor de automobile chinezi.

Captură Facebook.com/electromobilitate

Bazată pe un articol publicat de Inside Climate News, emisiunea trece în revistă momentele cheie ale măsurilor adoptate de guvern, începând din 1990, pentru reducerea emisiilor poluante în Germania, cu succes în toate domeniile industriale, mai puțin în cel al transportului.

Sursa: Inside Climate News, autor Paul Horn

Influența celei mai mari industrii exportatoare de bunuri “made in Germany” și în același timp angajatorul a peste 800.000 de cetățeni cu drept de vot, ce pot schimba cu ușurință destinele politice ale coalițiilor ce se perindă la guvernarea Germaniei, se profilează ca o umbră amenințătoare, ce a determinat acțiunile de obstrucționare a măsurilor severe de reducere a emisiilor poluante din transport în Europa, de către reprezentanții germani, începând cu anul 2013.

Sursa: Inside Climate News, autor Paul Horn

Am făcut referire în repetate rânduri la intervenția cancelarului german în 2013, pentru “îndulcirea” normelor de emisii poluante, care au fost rezultatul unui an de negocieri în comisia europeana de specialitate, așa că nu vom reveni asupra subiectului.

Citiți mai multe despre impactul scandalului Dieselgate in schimbarea opiniei publice și a atitudinii guvernului german față de industria auto pe blogul dedicat mobilității electrice, www.electromobilitate.com