Două luni de creștere nesperată pe piața din China, după pauza forțată provocată de pandemie

8 iunie 2020



China a oprit activitatea în industria auto, la sfârșitul lunii ianuarie, dar la începutul lui martie majoritatea furnizorilor și producătorilor au reînceput activitatea, chiar dacă într-un ritm mai scăzut.

Întrebarea majoră, ca peste tot în lume, era dacă și când vor reveni cumpărătorii în showroom-uri sau dacă vor utiliza noile instrumente de achiziții online lansate în perioada pandemiei.

Așa cum am relatat, aprilie a fost prima lună în care vânzările au crescut față de anul trecut, după un șir de 20 de luni de scăderi continue. Cu bucurie reținută, lumea auto din China a așteptat rezultatele din luna mai, pentru a vedea dacă tendința crescătoare se menține, sau dacă aprilie a fost doar o excepție.

Un comunicat de presă al Asociației Constructorilor de Automobile din China (CAAM), preluat de Automotive News China, informează că într-adevăr rezultatul din luna mai este cu 12% mai bun decât cel de anul trecut. Nu sunt încă publice detaliile categoriilor și modelelor, dar cifra de 2,14 milioane de autovehicule vândute într-o singură lună comunică clar imensitatea acestei piețe “locale”.

După pierderea de 42% din primul trimestru, rezultatul după primele cinci luni arată o scădere cu 23% față de volumul de anul trecut în aceeași perioadă, chiar dacă 7,9 milioane de autovehicule este cel mai bun rezultat din primele cinci luni, comparativ cu Europa și SUA.

Vom reveni cu detalii, atunci când se vor publica statisticile de vânzare pe categorii de propulsie, mărci și modele.

Citiți despre alianța formată de Toyota cu cinci producători de camioane din China, pentru tracțiunea electrică cu pile de hidrogen și despre piața creditelor de carbon personale din Beijing, pe blogul dedicat mobilității electrice, electromobilitate.com.