Tendința înregistrată în ultima vreme, pe tot mai multe piețe internaționale, de descurajare a producției de automobile cu motoare termice, începe să pună probleme, chiar și mărcilor de lux. Abordați de presă pe acest subiect, cei de la Ferrari au deocamdată un răspuns vag și declară că vor respecta normele în vigoare.
Anii trec totuși, iar constructorii de automobile sport și de lux vor trebui să reacționeze. Deocamdată, cei mai mulți dintre ei folosesc clasicele motoare V6, V8,V10 sau V12 și, în cel mai bun caz, recurg la hibridizare. Însă există deja o dată limită pentru interzicerea vânzărilor de automobile cu motoare termice: 2040 pentru cea mai mare parte a țărilor din Europa de Vest, posibil chiar 2032 pentru Marea Britanie, care constituie o piață esențială pentru constructori precum Ferrari.
Chestionat pe această temă de către Autocar, un directorul de la Ferrari a răspuns destul de vag: „Ne vom conforma tuturor normelor pentru a continua activitatea și nu credem că asemenea reguli ne vor obliga să concepem proiecte speciale”. Un răspuns care nu oferă niciun indiciu referitor la cum va proceda constructorul italian atunci când vânzarea de automobile cu motoare termice, inclusiv hibridele, va fi interzisă prin lege.
Ferrari mai are răgaz pentru una până la două generații de modele, iar aceasta înseamnă că termenul limită va veni rapid! Deocamdată este destul de greu de prevăzut cum va proceda, cu excepția unor eventuale negocieri cu autoritățile, pentru derogări acordate constructorilor cu volume mici. Dar cu vânzări anuale care au depășit pragul de 10.000 exemplare și cu cea mai mare marjă operațională medie din industria auto, ar mai putea fi considerat oare Ferrari un producător de volume mici?